Antwoord: In deze moeilijke maanden hebben horecaondernemers geen omzet, maar wel kosten. Zij kunnen hierdoor in financiële problemen komen, met in het ergste geval een faillissement tot gevolg. Een vooruitbetaling is van essentieel belang voor deze ondernemers om een periode zonder inkomsten te overbruggen én voor u, zodat u na de coronacrisis nog steeds in uw favoriete horecagelegenheid terecht kan.
Antwoord: De voucher heeft als einddatum 31 december 2021.
Antwoord: U kunt contact opnemen met ons op het mail adres info@steundehoreca.nl. Wij kunnen de voucher dan nogmaals versturen naar het bekende e-mail adres.
Antwoord: Binnen 5 werkdagen worden de ontvangen bedragen naar de horecagelegenheden doorgestort. De bankrekening van de horecagelegenheid moet dan wel middels een bankafschrift (niet ouder dan één maand oud) zijn gevalideerd.
Antwoord: Wij vragen de horecaondernemers een kopie van een recent bankafschrift te uploaden op onze site. Het bankafschrift zal door ons worden gecontroleerd voordat uitbetaling plaats vindt.
Antwoord: De opzet van onze website is juist om faillissementen in de horeca te voorkomen. Maar het kan zijn dat ondernemers het ondanks uw steun toch niet redden. In dat geval bent u helaas uw geld kwijt. Wij hopen dat de overheid met maatregelen komt voor de horeca sector, waardoor dit risico is uit te sluiten. Daarnaast gaan wij ook zelf het gesprek aan met de overheid om te kijken of ze op een of andere manier meer zekerheid kunnen geven aangaande uw inleg. Zodra dat het geval is melden wij dat uiteraard direct.
Antwoord: Ja, u kunt een korting van 5% of 10% geven op de voucher (dit is niet verplicht). De klant kan vervolgens kiezen of hij hier wel of niet gebruik van wil maken. Een voorbeeld: als u kiest voor een korting van 10% krijgt de klant bij een voucher van € 100 de keuze tussen het betalen van € 90 of € 100. Het is ook mogelijk om de kortingsmogelijkheid uit te zetten.
Antwoord: Om onze kosten te dekken, houden wij bij uitbetaling een transactiefee in van 0,84 cent (ex BTW) euro per transactie. Wanneer wij een iDeal betaling op onze website krijgen, moeten wij daar kosten voor betalen. Tevens rekent de bank kosten als wij het geld overmaken naar de horeca ondernemer. Achter deze site zit geen verdienmodel. Deze is opgezet met als enige doel horecaondernemers door de komende moeilijke periode heen te loodsen. Ook wij eten straks graag nog in ons favoriete restaurant! Zodra we in Nederland weer over kunnen gaan naar ‘business as usual’ zullen wij deze site offline halen.
Antwoord: Zie: Wie zijn wij.
Antwoord: Tegelijk met de voucher ontvangt u een betalingsbewijs voor het betaalde bedrag. Omdat het hier om een zogenaamde multi-purpose voucher gaat, is het btw bedrag niet opgenomen. De btw wordt, na inlevering van de voucher, opgenomen op de rekening van de horecagelegenheid.
Antwoord: We proberen alles tegen de laagst mogelijke kosten te doen, maar zitten (helaas) met transactiekosten van 84 cent excl. BTW die we moeten doorberekenen. Dat lijkt niet veel en is bij grotere bedragen minder erg, maar we zijn bang dat er bij bedragen onder de 25 euro te veel van de marge van de horecazaak af gaat.
Antwoord: De vouchers kunnen op papier worden uitgeprint of met de telefoon worden getoond. Elke voucher heeft een unieke code. De horecagelegenheid ontvangt per mail een kopie van de verkochte vouchers. In het account op de site is ook een overzicht terug te vinden van de nummers die verkocht zijn. We gaan hier nog een functionaliteit aan toevoegen dat ingeleverde vouchers kunnen worden aangevinkt, zodat de horecagelegenheid een overzicht heeft welke zijn ingeleverd. Uiteraard kan de horecagelegenheid ook een eigen administratie bijhouden door de vouchers uit te printen en te matchen met de ingeleverde vouchers.